Çin LFP batarya teknolojisine ihracat kısıtlaması getiriyor


Çin, elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemlerinde yaygın olarak kullanılan LFP batarya teknolojisinin ihracatına yeni kısıtlamalar getirdi. Çin Ticaret Bakanlığı tarafından yürürlüğe sokulan yeni düzenlemeyle birlikte, lityum demir fosfat (LFP) ve ilgili katot üretim teknolojileri artık ihracat lisansına tabi hale geldi.

Çin, LFP batarya teknolojisi için ihracat kısıtlaması getirdi

Yayımlanan karar, LFP’nin yanı sıra lityum manganez demir fosfat (LMFP) ve diğer fosfat bazlı katot hammaddelerinin üretim süreçlerini de kapsıyor. Bu teknolojiler, lityum iyon batarya üretiminde temel bileşenler arasında yer alıyor. Karara göre, söz konusu teknolojileri yurt dışına göndermek isteyen üretici ve ihracatçıların Çin hükümetinden özel izin alması gerekiyor. Lisanssız ihracat mümkün değil.

Cin LFP batarya teknolojisi icin ihracat kisitlamasi getirdi 2

LFP ve LMFP teknolojileri ihracatı tamamen yasaklanmış değil. Ancak bu teknolojiler, artık “ihracatı kısıtlı” sınıfa dahil ediliyor. Bu da lisans alınmadığı sürece ihracat faaliyetlerinin durdurulabileceği anlamına geliyor. Çin Ticaret Bakanlığı, lisans sürecinin daha etkili işlemesi için prosedürlerde iyileştirme yapılacağını ve şirketlerin yeni düzenlemelere uyum sağlaması için bilgilendirileceğini açıkladı.

Dünya genelinde elektrikli araç pazarında büyük paya sahip olan Çin, LFP batarya üretiminde uzun süredir lider konumda bulunuyor. Çinli üreticiler, LFP teknolojisinde yaptığı ilerlemelerle hücrelerin şarj hızını artırarak enerji yoğunluğu açısından yaşanan bazı dezavantajları dengelemeyi başardı. Bu gelişmeler, özellikle uygun fiyatlı elektrikli araç segmentinde LFP hücrelerine olan talebin artmasına neden oldu.

Avrupa’da bir dönem daha yüksek enerji yoğunluğu sunan NMC (nikel-manganez-kobalt) hücrelere odaklanan otomobil üreticileri, son yıllarda maliyet avantajı ve gelişen performans nedeniyle LFP hücrelerini daha fazla tercih ediyor.

Ancak LFP hücrelerinin üretiminde kullanılan katot materyalleri ve öncü kimyasalların çoğunun hâlâ Çin merkezli teknolojilere dayanması, küresel üreticileri Çin ile daha sıkı bir tedarik ilişkisine bağımlı hale getiriyor.

cin teknoloji 1

Yeni ihracat düzenlemesi, sadece Çin merkezli şirketleri değil, aynı zamanda Çin dışındaki otomobil üreticilerini ve batarya geliştiricilerini de doğrudan etkileyebilir. Özellikle batarya hücresi üretimini kendi ülkelerine taşımaya çalışan Batılı şirketler açısından bu karar, teknolojiye erişimde ek bir bürokratik süreç anlamına geliyor. Çin, bu adımla stratejik öneme sahip batarya teknolojisinin kontrolünü elinde tutmaya devam ediyor.



Haber Kaynak Linki

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir