En çok satan telefon markası belli oldu – Temmuz 2025


Küresel ekonomik belirsizliklere ve durgunluk endişelerine rağmen telefon pazarı, 2025’in ikinci çeyreğinde de büyümeyi sürdürdü. Uluslararası Veri Şirketi (IDC) verilerine göre, %1’lik mütevazı bir artışla 295,2 milyon adede ulaşan sevkiyatların arkasındaki en büyük itici güç, orta segment telefonlara entegre edilen yapay zeka özellikleri oldu. Peki, en çok satan telefon markası kim oldu?

Makroekonomik zorluklar, artan enflasyon ve döviz kurundaki dalgalanmalar tüketici harcamalarını baskılasa da, akıllı telefon sektörü 2013’ten bu yana görülmemiş bir başarıya imza atarak üst üste sekizinci çeyrektir büyümesini sürdürüyor. Ancak bu büyüme, pazarın her katmanında aynı oranda hissedilmiyor.

IDC Dünya Çapında İstemci Cihazları Kıdemli Araştırma Direktörü Nabila Popal’a göre, ekonomik belirsizlik en çok fiyat hassasiyetinin yüksek olduğu giriş seviyesi telefonları vurdu.

Popal, “Özellikle düşük seviye Android cihazlardaki talep daralması, genel pazar büyümesini aşağı çekiyor. Buna ek olarak, Çin pazarının beklentilerin altında kalması da küresel tabloyu olumsuz etkiledi.” dedi. Popal, Çin’deki büyük “618 e-ticaret festivali” sırasında bile firmaların yeni sevkiyattan çok, mevcut stokları eritmek için promosyon yaptığını belirtti.

En çok satan telefon markası Samsung oldu

Şirket 2. çeyrek 25 Sevkiyatları 2. çeyrek 25 Pazar Payı 2. Çeyrek 24 Sevkiyatları 2. çeyrek 25 Pazar Payı Yıllık Değişim
1. Samsung 58.0 %19,7 53.8 %18,4 %7,9
2. Apple 46.4 %15,7 45.7 %15,6 %1,5
3. Xiaomi 42.5 %14,4 42.3 %14,5 %0,6
4. vivo 27.1 %9,2 25.9 %8,8 %4,8
5. Transsion 25.1 %8,5 25.5 %8,7 -1,7%
Diğerleri 96.1 %32,6 99.1 %33,9 -3.1%
Toplam 295.2 100.0% 292.2 100.0% 1.0%

Pazarın diğer devi Apple ise karmaşık bir çeyrek geçirdi. Çin’de %1’lik hafif bir düşüş yaşayan şirket, bu kaybı gelişmekte olan pazarlardaki güçlü çift haneli büyüme oranlarıyla telafi etti. Bu denge sayesinde Apple, çeyreği küresel olarak %1,5’lik bir büyüme ile kapatmayı başardı.

IDC İstemci Cihazları Araştırma Direktörü Anthony Scarsella, %1’lik büyümenin küçümsenmemesi gerektiğini vurguluyor. Scarsella, “Siyasi zorluklar, savaşların etkileri ve gümrük vergileri gibi karmaşıklıklara rağmen elde edilen bu %1’lik büyüme, pazarın yeniden canlanmaya hazır olduğunun kritik bir göstergesidir. İkinci çeyrek, yenilikçi tasarımlar ve güçlü yapay zeka entegrasyonuna sahip yeni modellerle doluydu ve bu da bize 8 çeyreklik bir büyüme serisi getirdi.” diyerek sektörün geleceğine dair umutlu bir tablo çizdi.



Haber Kaynak Linki

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir